همان طور که آغاز به کم شدن از سرازیری میکنید، بایستی سرعت اثبات خویش را نگهداری نمایید. به جهت نیروی جاذبه، سرعت ماشین ارتقا پیدا می نماید، براین اساس از ترمز تدریجی استعمال فرمائید تا فشار ترمز را به آرامی انجام فرمایید، به آرامی فشار را ارتقاء دهید تا با گاز دلخواه خویش برسید، آن گاه پدال را رها فرمائید. همینطور از فشار مداوم روی ترمزها دوری کنید چون این عمل منجر ارتقا حرارت در سیستم ترمز خودرو میشود. خوب میباشد از ترمزهای کوتاه به کار گیری نمایید، سرعت را نادر فرمائید، آنگاه ترمز را رها فرمائید تا سیستم ترمز خنک خواهد شد.
برای مثال در صورتی با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در سرازیری تکان میکنید، از ترمز برای کاهش سرعت تا ۲۵ کیلومتر در ساعت به کار گیری نمائید، آن گاه پدال ترمز را رها نمائید و به تکرار همین فرآیند ادامه دهید. در حالتیکه سرعت خودروی شما ارتقاء پیدا می نماید، از پدال ترمز به کارگیری نمائید تا سرعت خویش را تحت آورید و حتی به دنده های زیر خیس تغییر و تحول دهید. جنبش در سراشیبی با سرعت کمتر منجر کاهش گرما در ترمزهای ماشین شما میگردد.
مواقعی که بایستی هنگام رانندگی با ماشین خودکار در سرازیری رعایت فرمایید:
در حالتیکه دنده D ماشین شما قابلیت و امکان زیر آوردن دنده را داراست مسلماً دنده را تحت بیاورید. در درایو، گیربکس ماشین شما به سیرتکاملای پیاده سازی گردیده است که سوخت مصرفی داشته باشد، بهاین مفهوم که به دنده های فراتر عوض میشود. دنده های فراتر ترمز را برای شما مهیا نمیکنند، بدین ترتیب مدام دنده را به دنده معدود تغییرو تحول دهید.
ضمن این، از قرار دادن گیربکس در شرایط خلاص یا این که به عبارتی N دوری کنید. دنده خلاص بهاین معنیست که هیچ چرخ دندهای سرگرم نمیشود، براین اساس شما در اصلً در حالا چرخش آزاد می باشید. این فعالیت ترمز موتور را فعال نمی نماید و همینطور سبب تولید جراحت بدون شوخی برای گیربکس خودرو گردد.
- ۰۴/۰۳/۲۵