لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

قیمت و فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو چینی

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

قیمت و فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو چینی

۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 ارتقاء قطعات الکترونیکی، خودروها در گذر فرصت غامض‌خیس گردیده‌اند و یکی‌از مهم ترین امکانات الکترونیکی، حسگر یا این که سنسور خودرو میباشد.لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد حسگرهای مختلفی در ماشین‌های مدرن وجود داراست که جنبه‌های مختلفی از وسیله نقلیه را در اختیار گرفتن و داده ها را به راننده یا این که ECU (واحد در دست گرفتن الکترونیکی) ارسال می‌نمایند. هر مورد از اشکال سنسور خودرو وظیفه خاصی را بر ذمه دارااست.

سنسور خودرو چیست؟
حسگر خودرو یک دستگاه الکترونیکی میباشد که نصیب‌ها و قطعه‌های گوناگون خودرو را در دست گرفتن و داده ها را به راننده یا این که ECU (واحد در دست گرفتن الکترونیکی) ارسال می‌نماید. در وضعیت خاص، ECU بر طبق داده ها دریافتی از سنسور، به‌طور خود کار تنظیماتی را روی نصیب خاص جاری ساختن میدهد. موارد ذیل جزئیات بیشتری را در زمینه ی حسگرهای خودرو پوشش میدهد.
حسگرها میتوانند قسمت‌های متعدد خودرو مانند دما، سیستم خنک‌کننده، موتور، فشار روغن، سطح آلایندگی، سرعت وسیله نقلیه و غیره را در دست گرفتن نمایند. شایسته ترین نمونه برای ادراک طریق کوشش حسگرها، اندام‌های حسی بشر (دیده، بینی، دهن، گویش و دست) میباشد. آن‌ها سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌نمایند که سبب ساز به تصمیم‌گیری می‌گردد.
به‌طور شبیه، حسگرهای خودرو سیگنال‌هایی را به ECU ارسال می‌نمایند تا پیکربندی مطلوب را اعمال یا این که به راننده هشدار دهد. لوازم یدکی چینی مشهد سنسورها از لحظه پر‌نور شدن موتور، دائما جنبه‌های گوناگون خودرو را در دست گرفتن می‌نمایند. در یک خودروی امروزی، حسگرها در کلیه جا از موتور گرفته تا نادر‌التفات‌ترین قطعه الکتریکی خودرو، وجود دارا هستند.

وظایف سنسور خودرو
اشکال سنسور ماشین از اجزای ضروری خودروهای امروزی می باشند؛ چون داده ها حیاتی را برای سیستم‌های در اختیار گرفتن خودرو مهیا می‌نمایند. این حسگرها جنبه‌های متفاوت کوشش خودرو مثلا سرعت، دما، فشار و بقیه پارامترهای حیاتی را اندازه‌گیری و در اختیار گرفتن می‌نمایند.
یکی‌از وظایف اساسی سنسورها، بهبود ایمنی میباشد.

از جمله، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) از حسگرهای چرخ برای در اختیار گرفتن سرعت هر چرخ استعمال می‌نماید. در حالتی‌که در حالی که خودرو همچنان در هم اکنون جنبش میباشد، چرخ از گردش گشوده ایستد، ABS فشار ترمز را کاهش میدهد تا از لیز تناول کردن پرهیز نماید و اعتقاد نتایج گردد که راننده در دست گرفتن خودرو را نگهداری می‌نماید. به‌طور شبیه، سیستم کیسه هوا از حسگرها برای تشخیص تغییرات ناگهانی در سرعت خودرو استعمال می‌نماید و در شکل عکس العمل، کیسه هوا را برای حفظ از سرنشینان فعال می‌نماید.

تلاش ضروری دیگر سنسور ماشین، بهبود مصرف سوخت میباشد. حسگرهایی مانند حسگر اکسیژن، حسگر فشار سوخت و حسگر جریان هوا با هم شغل می‌نمایند تا سیستم سوخت رسانی خودرو را با صرفه کرده و اعتقاد نتایج نمایند که موتور با بازده شغل می‌نماید. حسگرها با رسیدگی بر ادغام سوخت و هوا، میتوانند جریان سوخت را برای عالی شدن راندمان احتراق تهیه نمایند و در فیض مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش دهند. به‌طور کلی حسگرها نقش مهم در افزایش عملکرد، ایمنی و راندمان خودرو دارا هستند.

گونه های سنسور ماشین
جزئیات بیشتر درباره‌ی اشکال حسگرهای خودرو و کاربرد آنان درپی آمده میباشد.

حسگر جریان هوا (MAF)
مف سنسور به‌طور معمول یک حسگر جریان هوای جرمی سیم داغ میباشد که در مسیر ورودی هوا قراردارد. این سنسور با به کارگیری از یک المنت سیم گرم‌گردیده که هوا از کنار آن عبور می‌نماید، مقدار هوای ورودی به موتور را اندازه‌گیری می‌نماید. واحد سنجش اتلاف گرما با چگالی و جریان هوا منطبق داراست. این داده‌ها برای به حساب آوردن ظریف تزریق سوخت و مجال جرقه برای احتراق با صرفه به ECU ارسال میشود. فساد این حسگر سبب می شود موتور بیشتراز حد سوخت اخذ نماید یا این که ادغام سوخت معدود باشد که در سود باعث به کاهش اقتدار، احتراق ناقص، خموشی شدن یا این که ارتقا آلایندگی می شود.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

پنچر شدن ماشین، یک کدام از معمولی‌ترین مشکلاتی میباشد که رانندگان با آن مواجه میشوند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد پنچرگیری خودرو به حیث شغل رنج می آید و به همین استدلال بعضا راننده‌ها، خصوصا اشخاصی که جدیدا گواهینامه گرفته‌‌اند، از آن ترس دارا‌هستند. البته ردوبدل لاستیک پنچر با لاستیک زاپاس فعالیت چندان مشقت وجود ندارد و صرفا کافی میباشد کلیه فرآیند را قدم به قدم ایفا دهید.


اسباب ما یحتاج برای پنچرگیری خودرو
یکی لازمات مایحتاج هر خودرو، بدون نقص بودن وسایل دریافت کردن پنچری ماشین میباشد. لاستیکی پنچر، رخداد میباشد که از قبلی خبر نمی‌دهد و ممکن میباشد ناگهان اواسط یک جاده پرت و سوای رفت و آمد شما‌را گرفتار نماید. پس خوب میباشد همین اکنون برای کامل شدن وسایل پنچرگیری مبادرت نمائید.

پمپ باد تک سیلندر
آچار چرخ
سوزن پنچرگیری
انبردست
نخ پنچرگیری
کاتر
اسپری پنچرگیری

ولی ممکن میباشد کلیه این اسباب برای ردوبدل لاستیک، لوازم یدکی چینی مشهد آیتم به کار گیری قرار نگیرد ولی به هر حالا مهیا بودن‌شان مداقه متعددی داراست.

عنایت لاستیک زاپاس خودرو
لاستیک خودرو، یک کدام از اسباب مصرفی ماشین میباشد که در شکل پارگی یا این که پنچری، به راحتی بوسیله راننده قابل ردوبدل میباشد. البته فکر کنید در جاده‌ای دورافتاده مبتلا این خلل گردیده‌‌اید و هیچ آپاراتی مجاورت‌تان وجود ندارد. اینجاست که عنایت داشتن لاستیک زاپاس مشخص و معلوم می گردد. در شرایطی‌که شما لاستیک دیگری یاروهمدم خویش نداشته باشید، بایستی سا‌عتها در انتظار وصال یدک کش یا این که ماشین‌های امدادی بمانید و برای کاری که می‌توانستید در نیم ساعت اعمال بدهید، ساعت‌های متعددی مجال بگذارید.

اشکال پنچری خودرو
بر طبق نوع لاستیک خودرو، پنچری را گروه‌بندی می‌نمایند. شکاف شدن یا این که پارگی هر مورد از این لاستیک‌ها، اثار خاص خودشان را دارا هستند و ممکن میباشد شما‌را به دردسر بیندازد. روی هم رفته، لاستیک‌ها به دو گروه تیوب‌دار و سوای تیوب (تیوبلس) تقسیم می شوند. این لاستیک‌ها در صورت پیاده سازی و کارایی، یه خرده با هم تفاوت دارا‌هستند.

پنچری لاستیک تیوب دار
ترک شدگی لاستیک‌های تیوب‌دار، فقط هنگامی شمارا به دردسر می‌اندازد که تیوب مصدوم باشد. باد این تایرها به محض شکاف شدن تیوب، خالی می گردد.
دقت نمائید که ترمز یا این که عجله‌گیری ناگهانی با لاستیک تیوب‌دار ترک، به احتمال زیاد سبب به پارگی لاستیک گردد و در آن شکل، بایستی قطعا تایر را بدون نقص عوض فرمایید.
برای به دست آوردن پنچری این لاستیک‌ها، بایستی تیوب جراحت‌چشم مسلما از لاستیک بیرون و با چسب ویژه یا این که دستگاه‌های حرارتی جان دار در آپاراتی‌ها ترمیم گردد.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

راجع‌به معایب سیستم اتولایت خودرو می‌اقتدار ذکر کرد که‌این سامانه به‌خودی‌خویش عیب آن‌چنانی ندارد و به طور کامل اثر گذار میباشد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد با این هم اکنون چشم گردیده که برخی از سبک‌های ارزان‌ارزش این سیستم وظیفه خویش را به ‌صدق جاری ساختن نمی‌دهند و حاذق به تشخیص ظریف کاهش روشنایی دور و اطراف نیستند. از جمله فورا پس از ورود به تونل نمی‌توانند کاهش نوروروشنایی را تشخیص دهند. این قضیه به چگونگی زیر بعضی از سیستم‌های ارزان‌بها مو جود در بازار برمی‌شود و خلل مهم به اصل سیستم اتولایت وارد وجود ندارد.


کاربرد اتولایت
کاربرد اتولایت مشمول دو جنبه رفاهی و ایمنی میباشد. از نظر رفاهی، وجود سیستم اتولایت سبب ساز می شود که شغل راننده پاره ای شل‌خیس گردیده و تمرکز وی بر جاده ارتقاء پیدا نماید. همانطور که اشاره شد سنسور نوروروشنایی می تواند جلوی آلزامیر راننده در بی صدا کردن لامپ‌ها پس از خروج از تونل را بگیرد و بازدارنده از وخیم شدن و خوابیدن باتری خودرو خواهد شد.

راجع به جنبه ایمنی اتولایت خودرو هم در صدر توضیحات کافی ارائه شد. اتولایت خودرو سبب می‌گردد که همزمان با کاهش روشنایی دور و بر، لامپ‌های ماشین پر‌نور شوند و در سود احتمال چشم شدن آن به وسیله بقیه رانندگان بسیار بالا برود. به طور همزمان روءیت کرد راننده نسبت به جلو نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.لوازم یدکی چینی مشهد این مورد سبب میگردد خودرو در جاده به خیر و خوبی چشم خواهد شد، راننده نیز بتواند مسیر پیش روی خویش را خوب ببیند و در شکل وجود خطرها احتمالی، فورا برخورد علامت دهد و جان خویش و سرنشینان را از خطر محافظت نماید.

فیض گیری
اتولایت خودرو یکی‌از مهمترین تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین‌های مدرن به حساب میآید که در اکثری از کشورها به کار گیری از آن ضروری میباشد. در میهن ما نیز بر طبق استانداردهای ۸۵گانه وجود دی لایت و اتولایت برای کلیه خودروها به یک استاندارد پیش‌فرض تبدیل شود. بر این محور اورده شده که کمپانی‌های خودروسازی از سال ۱۴۰۲ به آن گاه ملزم می‌باشند کل محصولاتشان را با سامانه اتولایت به بازار عرضه نمایند.

بدین ترتیب می‌قدرت امیدوار بود که از این به آنگاه سنسور فروغ و روشنایی خودرو در همگی ماشین‌های ساخت‌و‌ساز درون عرضه گردد و براین اساس، ایمنی جاده‌ها وقت غروب و در هوای گرگ‌ومیش ارتقا پیدا نماید. افزون بر آن، معیار تصادف‌های ناشی از چشم نشدن خودروها درین مواقع به دست‌کم خواهد رسید.

همینطور، در خودروهایی که به سنسور فروغ و روشنایی و اتولایت مجهز نیستند می‌اقتدار به طور افترمارکت و در برخی مواقع با یاری ریمپ خودرو، این سامانه را به راحتی روی ماشین نصب کرد. در‌این‌صورت‌ خوب میباشد از برندهای دارای اعتبار و اورجینال استعمال شود و مال کیفیت خوب روی ماشین قرار گیرد تا ایمنی خودرو ارتقاء پیدا نماید.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

تغییر و تحول و تهیه طول بدنه و سیستم تعلیق در خودروها، لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد یکی‌از شیوه های ارتقا عملکرد و بالا بردن هندلینگ خودرو میباشد که ولی جنبه زیبایی نیز دارااست. این شغل امروزه در دنیای تیونینگ و تقویت خودروها، یک کدام از فرایند مهم به حساب میآید که معمولا با تغییر‌و تحول در اندازه حلقه‌ها و تایر نیز همدم می گردد.

امروزه بخش اعظمی از خودروهای گران قیمت، دارنده سیستم تعلیق با قابلیت و امکان تهیه طول می‌باشند تا بتوان از آن‌ها در وضعیت متفاوت، به کارگیری بهتری کرد. این خط مش در ارتباط خودروهای شاسی‌بلند نیز بیشتر چشم می گردد تا همت بهتری در مسیرهای منحصربه‌فرد آفرود داشته باشند. ولی که خودروسازان مدام شرایط وسط را در تهیه قسمت‌های فنی در حیث میگیرند تا استعمال از خودرو برای قشر کلان‌ای از جامعه ممکن باشد. این مسئله را می‌اقتدار در تهیه و تنظیم پیشرانه‌ها، طول خودرو از زمین، اندازه تایر و حلقه چرخ‌ها و… رویت کرد.
تهیه طول و تغییر تحول مسافت بدنه خودرو و قسمت‌های زیرین اتاق از زمین، در خودروهای متعدد به طور متعدد ایفا می شود. به عنوان مثال، در یک شاسی بلند و SUV که فلسفه پیاده سازی آن، استعمال از خودرو در بیراهه‌ها و مسیرهای سوا جاده میباشد، تغییر‌و تحول طول به طور ارتقا طول بدنه و بدور شدن نصیب‌های زیرین خودرو از سطح زمین میباشد تا در طی عبور از مسیرهای سنگی و ناهمواری‌ها، کف خودرو به پستی و بلندی‌های زمین واکنش نکند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد ولی در خودروهای سواری که معمولا تهیه طول به منزله ارتقا هندلینگ آنهاست تا در سرعت‌های بالا و مسیرهای لبریز پیچ و تاب جاده، پایداری بیشتری داشته باشند، تغییر تحول طول به طور نزولی میباشد تا هم هندلینگ ارتقا پیدا نماید و هم پایداری خودرو در مسیر بیشتر خواهد شد. خلال اینکه این شغل قادر است سبب کاهش مقاومت هوا در قبال تکان خودرو نیز خواهد شد.


گونه های طول زدن خودرو
برای تهیه و تنظیم و تغییر‌و تحول طول بایستی در سیستم فنربندی خودرو دست موفقیت. سیستم تعلیق در خودروهای متفاوت به یک سری صورت گوناگون وجود دارااست که فعالیت با هر یک، طریق خاص خویش را داراست. کلاً، خودروها یا این که دارنده سیستم تعلیق فنر تخت از نوع بی آلایش یا این که پارابولیک می‌باشند، یا این که فنر لول دارا‌هستند و یا این که تعلیق آن‌ها ترکیبی از فنر میله پیچشی با فنر تخت یا این که فنر لول میباشد. علاوه بر اینکه امروزه در خودروهای سواری و شاسی بلندها از سیستم تعلیق پنوماتیک نیز به کارگیری می شود که معمولا این قبیل ماشین‌ها، در کنار قابلیت و امکان تغییر‌و تحول طول در هر لحظه بوسیله راننده، قابلیت و امکان تهیه و تنظیم هوشمند و خود کار نیز دارا هستند. لازم به ذکر میباشد که برای آحاد مثال‌های فنربندی، کیت‌های ماهر فراهم برای کاهش یا این که ارتقاء طول وجود دارااست که می‌قدرت آن‌ها را مبتنی بر با خودرو و سیستم تعلیق آن، خریداری کرد. این عمل اما هزینه بالاتری داراست و معمولا در فرآیند بالایی تقویت و تیونینگ خودروها، استعمال میشود.

فنربندی تخت
فنرهای تخت که به اسم شمش نیز شناخته می شوند، در دو نوع بی آلایش و پارابولیک میباشند و معمولی‌ترین نوع فنربندی در دنیای خودرویی محسوب می گردند و مهمترین خصوصیت آن‌ها، آسانی و تحمل توشه زیاد میباشد. قطعات این نوع فنربندی کمتر از سایر اشکال سیستم تعلیق میباشد که‌این فرمان باعث به کاهش استهلاک آن گردیده و هزینه کمتری نیز برای سازنده دارااست. البته در مقابل راحتی کمتری دارا هستند و بیشتر برای حمل توشه و استعمال در خودروهای باربری مطلوب‌اند.
این فنرها به امداد قطعه‌ای به نام گوشواره، از دو راز به شاسی خودرو متصل میشود. یکی‌از شیوه های ارتقا طول در‌این نوع سیستم تعلیق، بلند کردن قد و طول این گوشواره‌ها میباشد. اما این عمل سبب ساز برهم میل کردن تعادل خودرو در عبور از دست اندازها نیز می گردد که بایستی برای رفع این عیب، اصطلاحاتی در دیگر نصیب‌های سیستم فنربندی و امر نیز تشکیل داد.
بادگیری فنرها و دایره‌ای کردن آنان نیز یک روش دیگر برای ارتقا طول این خودروهاست. اما که‌این فعالیت سبب ساز کم آب‌خیس شدن سیستم تعلیق نیز میشود. مجموعاَ هرچه فنرها به موقعیت تخت و صاف مجاورت‌خیس باشند، فنربندی قابل انعطاف‌تری خوا‌هیم داشت.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

هر قطعه از خودرو نقش خاصی بر ذمه داراست. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد نقش بعضا از آنان برجسته و بعضا دیگر نقش کمرنگ‌تری دارا هستند. شاتون و پیستون از قطعاتی میباشند که نقش مهمی در خودرو دارا‌هستند. شاتون نقش مهمی در تکان دورانی داراست و پیستون قطعه‌ای استوانه صورت میباشد که به شاتون وصل می گردد و تکان رفت و برگشتی در سیلندر دارااست.

شاتون چیست؟
شاتون رابطه فی مابین رغبت لنگ و پیستون را برقرار می‌نماید. نصیب خرد شاتون به پیستون و بخش بزرگتر آن به تمایل لنگ وصل می گردد. این قطعه تکان خطی پیستون را به جنبش چرخشی رغبت لنگ تبدیل می‌نماید. شاتون این اذن را به پیستون می دهد که بالا و تحت جنبش نماید تا گشتاور چرخشی در موتور خودرو ساخت و ساز گردد. از آنجایی که ضربات پیستون به شاتون منتقل می گردد این قطعه بایستی در قبال ضربات استحکام کافی داشته باشد به مراد از فولاد ساخته می شوند. در شرایطی‌که شاتون استحکام نداشته باشد بعداز مدتی تغییر‌و تحول صورت میدهد که جراحت زننده میباشد.

با احتراق سوخت در سیلندرها، پیستون به طور رفت و برگشتی جنبش می‌نماید که‌این جنبش از شاتون به گرایش لنگ منتقل میگردد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد رغبت لنگ این حرکات رفت و برگشتی را به تکان دورانی تبدیل می‌نماید.

آرم‌های فساد شاتون
روغن ریزی
نشت مایعات از خودرو دلایل گوناگونی داراست و اکثر زمان ها علامت دهنده یک خلل میباشد. یکی دلایل روغن ریزی خودرو فساد شاتون میباشد.

صدای غیرعادی موتور:
موتور در وضعیت معمولی صدای گوش خراش و غیرعادی ساخت و ساز نمی‌نماید. چنانچه صدای غیرعادی از موتور شنیده می شود یکی‌از دلایل آن می تواند حاد بودن شاتون‌ها باشد. همینطور در صورتی در بدور بالای موتور صدا ارتقا پیدا نماید احتمال وخیم بودن این قطعه بسیار زیاد میباشد.

شنیده شدن صدای تق تق
در حالتی‌که روغن موتور نباشد، قطعات موتور در کوتاه دوران اصطکاک پیدا می‌نمایند و از دربین می روند بدین ترتیب روغن موتور یکی موادتشکیل دهنده مهمی میباشد که می بایست به آن دقت گردد. شاتون نیز یکی قطعاتی میباشد که چنانچه روغن کاری نشود در تاثیر اصطکاک با بقیه قطعات فرسوده می‌گردد و از واکنش آن صدای تق تق به گوش می رسد.

خارج ریختن قطعات موتور
در صورتی هنگام جنبش متوجه مستقل شدن یک قطعه فلزی از خودرو شدید می بایست شاتون را نظارت نمایید. ولی پرت شدن قطعات فلزی موتور به خارج بسیار کم میباشد ولی قادر است صورت دهد.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

بیشتراز یک و نیم قرن میباشد که بنزین خودرو تحت عنوان یک کدام از مهمترین مایع‌ها در معاش آدم شناخته می‌گردد و حتی درحال حاضر که کمپانی‌های خودروسازی جهان با سرعت متعددی به سمت برقی‌سازی خودروهایشان تکان می‌نمایند، لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد هنوز هم بنزین یکی مهمترین و راهبردی‌ترین سوخت‌های خودرویی شناخته میگردد. بنزین ماشین در عین آسانی دارنده ریزه‌کاری‌های متعددی در ساختار و کارکرد میباشد که سبب تفاوت‌های متعددی در چگونگی کاری آن نیز میگردد.

بنزین خودرو چیست؟
بنزین چیست؟ بنزین واژه‌ای آلمانی میباشد که در بعضی از کشورها مثل انگلیس و کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا به‌این سوخت، پترول گفته می گردد و در برخی از کشورها مثل حیطه ایالات متحده شمالی، گازولین اسم داراست. با این درحال حاضر کشورهای متعددی هم می باشند که به‌این ماده سوختنی بسیار اصلی، بنزین میگویند.

بنزین ماشین یک کدام از کالا‌های اصلی پالایش نفت ناپخته به حساب می آید و زیرا ماده‌ای گریز و مدل میباشد، در بخش‌های بالایی ساختمان بلند تقطیر به دست می آید. لوازم یدکی چینی مشهد به‌طور میانگین در حدود ۵۰ درصد نفت ناپخته را در عملیات پالایش می‌قدرت به بنزین تبدیل کرد که‌این مقدار به نوع نفت نپخته و نوع بنزین تولیدی مربوط می شود. بنزین دربردارنده ترکیبات آلی دارنده اتم کربن میباشد و یک‌سری افزودنی‌ها نیز با هدف ها خاصی به آن اضافه می شود.

تاریخچه بنزین خودرو
گفته می‌گردد که کشف کننده بنزین، مایکل فارادی میباشد که توانست در ۱۴ آگوست سال ۱۸۲۵ میلادی، این ماده سوختی را کشف نماید. وی توانست پس از تحقیقاتی که روی مشتقات نفت و اسید بنزوییک ایفا می‌بخشید، بنزین را کشف نماید. او‌لین کشوری که اسم این ماده سوختنی را بنزین گذاشت، آلمان بود.

پیش از پیدایش موتورهای داخل‌سوز، از بنزین برای کشتن شپش و تخم‌های آن استعمال می شد. به همین خیال پیش از پیدایش موتورهای باطن‌سوز، بنزین به‌تیتر یک مایع شیمیایی در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها فروخته میشد. ولی زیرا اثرات منفی روی پوست داشت، به کارگیری از این طریق درمانی بسیار نادر شد. همینطور در جریان نبرد جهانی نخستین، از این ماده سوختنی برای رویارویی با نفرات معاند استعمال شد.

بنزین سوپر چیست؟
بنزین سوپر به عبارتی بنزین ساده میباشد که اکتان بالاتری دارااست. در تعریف‌و‌تمجید گونه های بنزین، معمولا بنزینی که اکتان ۹۵ و فراتر دارااست، به اسم بنزین سوپر شناخته می گردد. اکتان بیشتر در سوخت بی آلایش، سبب می گردد تا بنزین اصطلاحا آهسته‌سوزی بیشتری داشته باشد و در مقابل خودسوزی، مقاوم‌خیس گردد. در قبلی، برای بالا بردن اکتان بنزین، به آن تتراتیل سرب اضافه می شد. ولی پس از اینکه معین شد که سرب جانور در بنزین، سمی و سرطان‌زا میباشد، این افزودنی از بنزین حذف شد. بعد ها برای ارتقاء اکتان بنزین، افزودنی متیل ترت بوتیل اتر (MTBE) به شغل رفت که مایعی قابل‌اشتعال، فرارو گریز و فارغ از رنگ میباشد.

عدد اکتان بنزین
در بالا بایستی بدانیم که خریدن عدد اکتان به دو شیوه اعمال می شود که با استعمال از این شیوه‌ها، یک کدام از به اختصار عدد RON و دیگری عدد MON را به ما میدهد و عالی میباشد برای عدد اکتان، معدل در میان این دو گفته گردد. با این حالا در بخش اعظمی از کشورها، عدد RON که آزمایشگاهی میباشد تحت عنوان عدد اکتان بیان میگردد.

بایستی بدانیم که در جریان تقطیر و تصفیه جز به جز نفت ناپخته، سوخت‌های مختلفی به دست میاید که یکی آنان بنزین میباشد و از ادغام یکسری کربن و هیدروژن نتیجه ها میشود. این زنجیره‌های کربنی در لینک با یکدیگر، سوخت‌های متفاوتی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند که مشتمل بر متان با یک اتم کربن تا هپتان با هفت اتم کربن و اکتان با هشت اتم کربن میباشد. بنزین دارنده زنجیره‌هایی از این هیدروکربن‌هاست که هرچه مقدار اکتان آن، بیشتر باشد، بنزین بهتری به دست میاید و مقاومت بیشتری به خودسوزی و اشتعال دارااست.

از دو هیدروکربن هپتان و اکتان و درصد نسبتی آن ها در بنزین، عدد اکتان به دست می آید. مثلا هنگامی گفته میگردد که عدد اکتان بنزین موازی با ۸۷ میباشد، یعنی آن بنزین از ۸۷ درصد اکتان و ۱۳ درصد هپتان ایجاد شده است یا این که به‌عبارتی به بنزین با عدد اکتان RON87 دست پیدا کرده‌ایم.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

سیستم برق خودرو پایین گروه اتاق خودرو به شمار می‌رود و باتری قلب تپنده آن میباشد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد آغاز میل کردن، ساخت اشتعال در موتور و کارکردن کامپیوتر توسط برق قابلیت پذیر می‌گردد. پس ساخت و ساز هرگونه خلل در سیستم برق رسانی خودرو میتواند بازدارنده از پر‌نور شدن و تکان آن گردد.

برق خودرو
سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی که انرژی خودرو را مدد می‌نمایند، سیستم برق را تشکیل می دهند. این سیستم ذمه دار قسمت حیاتی و اساسی خودرو میباشد. از این رو با کوشش این سیستم، نیرو و انرژی کافی به قطعات فنی خودرو می رسد و هرگونه ایراد در آن کارکرد قطعات مرتبط را نیز مبتلا مشکل می‌نماید.

مداقه برق خودرو
سیستم برق خودرو از وقتی که سوار میشوید و تا لحظه پیاده شدن با شما هم پا میباشد و یاری می‌نماید تا بقیه قطعات بتوانند به صحت کار نمایند. گشودن در خودرو با دزدگیر منجر فعال شدن باتری، فیوزها، لامپ راهنما و بقیه نصیب‌های مرتبط با آن می‌گردد که سعی آنان با سیستم برق ممکن می گردد. لوازم یدکی چینی مشهد از طرفی دیگر هنگامی قصد پر‌نور کردن خودرو را دارید، سیستم ایموبلایزر فعال میشود تا سوئیچ صدق سنجی گردد و با شروع زدن، خودرو پر‌نور خواهد شد. داده ها سوئیچ به کامیپوتر خودرو با مدارهای سیستم الکتریکی ایفا می شود. بعد از پر‌نور شدن خودرو برق به لامپ‌ها، لامپ‌های هشدار، سیستم صوتی و … می رسد. همان برق مانند خون در رگ‌های خودرو میباشد که با پر‌نور شدن به کل قسمت‌های مربوطه میرسد و باعث شیوه‌ اندازی آن‌ها میشود.

کاربرد برق خودرو
شروع زدن
سیستم صوتی
بالا و ذیل کردن شیشه‌ها
سیستم گرمایش و سرمایش
پر‌نور کردن لامپ‌های خودرو
جرقه زنی در موتور و ساخت و ساز اشتعال
برقراری رابطه دربین کامپیوتر و بقیه قسمت‌ها
مطالب مرتبط:
سیستم ایموبلایزر چیست؟
اجزای سیستم برق خودرو
سیستم برق خودروهای سابق عدم وضوح کمتری نسبت به خودروهای امروزی داراست. در کل سیستم برق خودرو‌ پنج نصیب را دربرگیرنده می شود.

آفریننده برق ماشین
دینام در خودروهای کهن و آلترناتور در خودروهای نو وظیفه ساخت و ساز برق را به ذمه دارا‌هستند. این قطعات نیروی مکانیکی خودرو را می گیرند و به برق ۱۲ وات تبدیل می‌نمایند پس آن را به سیستم ذخیره برق یا این که باتری تحویل میدهند.

دخیره برق ماشین در باتری
برق ساخت گردیده در باتری خودرو ذخیره می‌گردد همینطور هنگامی که خودرو سکوت میباشد، نصیب‌هایی مانند لامپ‌های خرد، بالابرهای شیشه قفل درها و … به برق نیاز دارا هستند که باتری آن را مدد می‌نماید.

باتری مانند سیستم‌های برقی دیگر دو قطب مثبت و منفی دارا‌هستند. برای صرفه جویی در سیسم کشی خودروها، قطب منفی باتری را به بدنه موتور متصل می‌نمایند تا مصرف‌ کننده‌های انرژی برق پتانسیل منفی را از بدنه اخذ نمایند.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

سیستم جرقه‌زنی (Ignition System) در خودرو وظیفه تولید احتراق سلامت و بی نقص را بر ذمه دارااست. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد این سیستم بر یک قطعه بسیار اساسی به عنوان کوئل خودرو یا این که با تلفظ صحیح کویل خودرو (Coil) به معنای سیم‌پیچ، متکی میباشد که وظیفه مهم آن ارتقاء ولتاژ ورودی (۶ یا این که ۱۲ ولت استاندارد باتری) به ولتاژهای بسیار زیاد برای ساخت و ساز قوس الکتریکی شدید (Electric Arc) در رمز شمع های خودرو برای ساخت احتراق بی نقص میباشد.

کویل خودرو یا این که کوئل ماشین چیست؟
کویل یا این که سیم‌پیچ موردنظر در صنعت خودرو که به عنوان Ignition Coil یا این که کوئل جرقه نیز شناخته می گردد، یک ترانس افزاینده ولتاژ از منبع برق ضعیف‌خیس نوع DC (برق بدون واسطه) به ولتاژهای فراتر برای ساخت یک قوس الکتریکی (جهش الکترون) بسیار توانمند در دو رمز الکترود شمع خودرو به خواسته استارت مراحل احتراق در درون سیلندر پیشرانه احتراق داخلی میباشد.

این جرقه به اندازه‌ای قدرتمند میباشد که هوای در بین دو قطب الکترود شمع خودرو را یونیزه می‌نماید و دمای آن را به‌شدت ارتقا میدهد. لوازم یدکی چینی مشهد این ارتقاء شدید دما و یونیزه شدن هوا تولید جرقه ابتدایی برای استارت یک احتراق سلامت و بی نقص را ضمانت می‌نماید.

مایحتاج به تاکید میباشد که کوئل خودرو یا این که کویل ماشین، فقط یک قسمت از جورچین سیستم جرقه خودرو میباشد و این سیستم از بخش‌های گوناگون دیگری نظیر دلکو (Disturbutor/قسمت تقسیم جرقه)، وایر شمع (Wire/سیم جابجایی دهنده ولتاژ بالا به شمع‌ها) و در خودروهای امروزی‌خیس، واحد در دست گرفتن جرقه در ECU تشکیل‌شده میباشد که به موازات خوی پیشرانه و نوع کاربری راننده از خودرو اجرای نقش می‌نمایند.

اشکال کوئل خودرو
در تاریخ صنعت خودروسازی عالم، سیستم جرقه خودرو نیز همچون بقیه قسمت‌ها با گسترش و تغییرات مهندسی مواجه شد. در سود مکان تعجب ندارد که کوئل ماشین نیز در گذر فرصت از تغییرات شبیه و بهبودهای فنی بسیار سود‌مند گردیده باشد.

کوئل تک
کویل تک بر یک پیشرانه فورد

در او‌لین مثال‌ خودروها تا حدود دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، کویل تحت عنوان یک ترانس افزاینده بیرونی، تحت عنوان یک واحد جداازهم بر قسمتی از خودرو (معمولا روی پیشرانه یا این که گلگیر) نصب میشد. این واحد بعد از اخذ ولتاژ تقریبی ۶ یا این که ۱۲ ولت DC باتری خودرو، آن را به ولتاژ خروجی در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار ولت ارتقاء می‌بخشید و آن گاه آن را به قسمت تقسیم جرقه یا این که به اصطلاح دلکو منتقل میکرد تا بعداز تقسیم روانه شمع متناظر گردد. این منش پیاده سازی در خودروهای دیرین زیرا نشانه گر کاربراتوری سبک تحت نیز چشم می‌گردد.

کویل تک درونی
در ورژن‌های عرضه‌گردیده از حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی، کویل تک بیرونی به‌تیتر قسمت ترکیب‌گردیده از گروه دلکو تغییر و تحول پیاده سازی بخشید تا نیاز به وجود یک وایر ولتاژ بالا در مسیر دربین کویل خودرو تا دلکو از بین برداشته خواهد شد. همینطور این کوئل‌های تازه با ارتقا اقتدار جرقه به حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار ولت مواجه شد تا احتمال عدم جرقه (Miss Fire) به دستکم رسد. این نوع سیستم جرقه در خودروهای کلاسیک آمریکایی، ژاپنی و اروپایی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بسیار رایج میباشد.

کویل انحصاری
ست بدون نقص کویل های انحصاری پیشرانه HEMI V8
با توسعه یافته‌خیس شدن تکنولوژی در صنعت خودروسازی مخصوصا در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، پیشرانه‌هایی بسیار توانمند روانه بازار شدند که به‌مراد کوشش درست، کاهش آلایندگی و ارائه شایسته ترین سعی، مستلزم جرقه بسیار منزه و ضمانت‌گردیده بودند. از این رو سیستم کوئل انحصاری، یعنی یک کوئل جداازهم به‌ازای هر سیلندر به بازار معرفی شد. در فیض یک پیشرانه امروزی مدرن، به‌ازای تعداد سیلندرها از کویل منقطع و مخصوص به هر سیلندر فایده می گیرد. به‌تیتر نمونه پیشرانه ۴ سیلندر تندر۹۰ دارنده ۴ کوئل منقطع میباشد. همینطور که پیشرانه W16 بوگاتی شیرون از ۱۶ کوئل انحصاری سود میگیرد.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

خلاصه‌ترین توضیحی که می‌اقتدار راجع‌به کارکرد دلکو ارائه بخشید این میباشد که دلکو توزیع‌کننده برق در میان شمع‌ها در سیستم جرقه‌زنی به حساب میآیدلوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

به همین ادله در گویش انگلیسی distributor یا این که توزیع کننده و تقسیم‌گر نامیده می‌گرددلوازم یدکی چینی مشهد

برق حدود ۱۲ ولتی باتری و دینام، در قطعه کوئل، ارتقاء ولتاژی به اندازه یک سری هزار موازی پیدا می‌نماید تا راهی شمع‌ها برای احتراق درون موتور گرددالبته این برق بایستی در بین شمع‌ها به صورت منظم و یکسان توزیع خواهد شد. اینجاست که نقش دلکو در سیستم جرقه‌زنی آغاز میشود.

نکته قابل توجه این میباشد که قرار وجود ندارد جرقه و احتراق هم زمان در کلیه سیلندرهای موتور واقعه بیفتد، بلکه این واقعه دارنده ریتمی معین از دید زمانبندی میباشد. دلکو قطعه‌ای میباشد که با انقطاع و وصل کردن برق، آن را به صورت منظم و با به عبارتی ریتم معین به شمع‌ها می‌‌رساند تا جرقه برای احتراق در طول صحیح زده گردددر ضمن اسم دلکو هم از شرکتی گرفته گردیده که برای نخسین بار این قطعه را ایجاد کرد؛ شرکتی به اسم Dayton Engineering Laboratories Co که با به کار گیری از حروف نخستین لغات اسم این موسسه به اختصار delco نامیده می گردد.



طرز کارایی دلکو چه گونه میباشد؟
شالوده فعالیت موتورهای مدرن بر پایه ی موتور چهار روزگار میباشد. یعنی در هرکدام از سیلندرهای این موتور یک چرخه چهار مرحله‌ای حادثه می‌ افتد که مشمول مرحله اولیه یا این که مکش (تنفس)، مرحله دوم یا این که تراکم (فشرده‌سازی)، مرحله سوم یا این که انفجار (توان) و مرحله چهارم یا این که تخلیه (خروج دود) میباشد. در واقعیت درین چهار مرحله، یکبار پیستون در حین سیلندر بالا و زیر می‌رود و گرایش‌لنگ را به تکان درمی‌آورد.

مسلما بخوانید: ۱۵ خطا رایجی که به تندرست ماشین‌تان ضربه می زند

هم اکنون نکته اینجاست که‌این چرخه چهار مرحله‌ای در هرمورد از سیلندرها می بایست در طی مشخصی حادثه بیفتد تا گرایش‌لنگ به صدق به گردش درآید و تناوب جنبش محافظت خواهد شد. اینجاست که دلکو بایستی برق را در طی مطلوب برای جرقه زدن راهی شمع‌های هر سیلندر نماید. زمانبندی این جابجایی برق دلکو توسط به عبارتی تمایل‌لنگ موتور تهیه می‌گرددتمایل‌لنگ به واسطه تمایل سوپاپ و رغبت دلکو، این زمانبندی را به قطعه دلکو جابجایی میدهد. دلکو در واقعیت مثل یک کلید انقطاع و وصل برق شغل می‌نماید که امر این انقطاع و وصل بوسیله به عبارتی تمایل‌لنگ و با امداد گرایش سوپاپ و رغبت دلکو داده می‌گردد. بد وجود ندارد بدانید در موتورهای چهارزمانه، به ازای هر ۲ به دور چرخش تمایل‌لنگ، یک بدور گرایش سوپاپ و دلکو میچرخند.

  • حمید حسینی
  • ۰
  • ۰

پمپ هیدرولیک از نوع پمپ‌های پره‌ای میباشد که اقتدار بالایی در پمپاژ و ارسال کردن سیالات دارا‌هستند. لوازم یدکی جک روغن هیدرولیک از یک سمت وارد پمپ گردیده و آن گاه به نصیب پره‌ها که دربین اهل یک محل فنی به ماه و ستاره شناخته میگردند، وارد میشود.

روتور دارنده چند پره میباشد که به ستاره دارای اسم و رسم میباشد و داخل یک محیط دیگر میچرخد که به آن ماه میگویند. نوع پیاده سازی این دو قطعه به‌سیرتکامل‌ای میباشد که در یک بخش مسافت پره‌ها با حاشیه ماه زیاد میباشد تا روغن داخل این گوشه و کنار قرار بگیرد و در نصیب دیگر که مسافت کمتر میگردد، روغن بدون چاره به پمپ‌شدن به خارج با فشار بالا در طول چرخش ستاره گردد.

این فشار بالای روغن خروجی وارد باکس امر می‌گردد و به راننده در طی امر‌گیری امداد قابل توجهی می‌نماید. به‌این شکل که به محض چرخش دستور، شیر درون باکس‌دستور گشوده می‌گردد و روغن به یاری دستور خودرو می آید. در غیر این شکل، روغن از پمپ وارد باکس‌دستور میگردد و از مسیر رجوع مجدد به درون مخزن برمی‌شود.

فراموش نکنیم که در شکل خلا روغن هیدرولیک به مقدار مناسب باطن پمپ هیدرولیک که به آن کم آب کارکردن نیز می گویند، ماه و ستاره‌ها با گاز مبتلا سایش و خوردگی می شوند و در فیض مسافت دربین آن ها از تهیه بیرون گردد.

در شکل بروز این عیب روغن با فشار مطلوب به سمت باکس‌دستور پمپ نخواهد شد و به نوعی پمپ هیدرولیک بی‌تاثیر می‌گردد که محکم‌شدن امر و به صدای زوزه افتادن پمپ هیدرولیک از نشان‌های ضعیف‌شدن و فساد پمپ هیدرولیک میباشد.

در‌این فرصت ممکن میباشد بسته به نوع پمپ هیدرولیک، بتوان با ردوبدل قطعات و خدمت آن، پمپ را مجدد به عمل انداخت و در غیر این شکل بایستی مجموع پمپ بده بستان خواهد شد.

محل قرارگیری مخزن روغن هیدرولیک
مخزن روغن هیدرولیک در حوالی تسمه هیدرولیک جای دارد. این مخزن به صورت استوانه میباشد و با برچسب و علامتی معلوم شد‌ه‌است و به راحتی می‌قدرت آن را تحت کاپوت خودرو پیدا کرد. وسعت مخزن هیدرولیک کمتر از یک لیتر میباشد.

طریق ردوبدل روغن هیدرولیک دستور
گاهی مواقع چشم می‌گردد که امر هیدرولیک خودرو به گذر زمان محکم می شود و کوشش خویش را از دست می دهد. یک کدام از دلایل این رخداد در فساد نصیب‌های داخلی پمپ هیدرولیک و باکس‌دستور میباشد و یک استدلال دیگر نیز میتواند ناشی از کاهش چگونگی و آلوده و کثیف‌شدن روغن هیدرولیک باشد. در‌این مواقع او‌لین عمل ردوبدل روغن هیدرولیک میباشد.

  • حمید حسینی